4 Aralık 2010 Cumartesi

WİNDOWS 7 DENETİM MASASI

    Windows 7’nin getirdiği birçok yenilikleri daha önceki bloğumuzda da bahsetmiştik. Bu yeniliklerin arasında en önemlilerinden birisi de denetim masasının geliştirilmesidir.
    Denetim masası; kullanıcıların, bilgisayarın temel ayarlarının değiştirebildiği, kişiselleştirebildiği yerdir. Kullanıcılar bu yer sayesinde bilgisayarın temasını, ağ ayarlarını, kullanıcı hesaplarını, vs gibi ayarları değiştirebilir.
    Önceki Windows modellerinde denetim masasını kullanmak biraz zordu ve istenileni tam olarak yapamıyorduk; ama Windows 7 sayesinde artık denetim masasında işlemler daha basitleştirilmiştir ve daha verimli olmuştur. Örneğin; bir dosya paylaşımında Windows XP’de pek fazla güvenlik seçeneği yoktu; ama Windows 7’de dosya paylaşımı yapılırken istenilen yetki verilebiliyor ve dosya güvenliği daha ön plana çıkarılıyor. Diğer önemli bir örnek; Windows XP’de kullanıcı hesaplarında kullanıcı kendi hesabına şifre koyduğunda o şifre çok kolay bir şekilde kırılabiliyordu; ama Windows 7’de kullanıcı hesaplarında istenilen yetki verilebiliyor ve bilgisayarı korumaya yardımcı olmak için kullanıcı hesabı denetimi (UAC) seçeneği vardır. Ayrıca hesaba şifre koyulduğu zaman o şifrenin kırılması çok zordur. Bunun gibi birçok yeni özellikler Windows 7 denetim masasında mevcuttur.
     Böylece Windows 7 sayesinde kullanıcıların bilgisayarı artık istenildiği gibi ve daha güvenli bir şekilde değiştirebileceği bir denetim masası vardır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder